AlanisMorissette•REST☜凄くいい曲だから尚更に国家や人間性の言葉が空しい

 


https://youtu.be/kXfOiQf37Dw



救いを求める全ての人に
All these relief-givers

針は確実に赤くなるまで回ってる
The needle sure revs in the red

化学物質らしい薬だけど
Chemicals like drugs from

心の中で親友のように感じるわ
Inside they feel like my best friend

貴方は私を臆病者だと思ってるけど私は戦士なのよ
You think me a coward but I am a warrior

頭の中のたくさんの声と一緒に
With many voices in my head

周りを見渡し手を伸ばした時に
When I looked around and I reached out

他の方法なんか見えなかった
I saw no alternative

ああ神よ私達の魂を安らかにしてください
And God rest, God rest our souls

それにコノ物質は私が知る唯一の癒しなの
And this substance is the only comfort I know

彼はずっと(針を?)押し続けて居る
He's been pushing for a while

この男を大目に見てくれますか?
Can we cut this man some slack?

彼を横にさせて寝かせましょう
Let him lie down, let him lie down

私達は国家なのに
We are a country

胎児には絶望的
Desperate for the embryonic

寒くてお腹が空いた
I'm cold and I'm hungry

そして額に手を当てる
And I yearn for a hand on my forehead

あなたはそれが公園の散歩ぐらいに簡単だと思っている
You think it's a walk in the park and it's easy

彼女は手に入れたモノと同じくらい良いモノを既に持っているのに
She's got it as good as it gets

この誤解は生と死との境界線
This misunderstanding's a line between living

それとも生ける屍
Or being a walking dead

神よ…どうか私たちの魂に安らぎを
And God rest, please rest our souls

そして服用すればする程に健康が失われます
And the more I take, the less comfort I know

彼女はしばらく(針を?)押し続けている
She's been pushing for a while

この女性を大目に見ることはできますか?
Can we cut this woman slack?

彼女を横にさせて彼女を寝かせて
Let her lie down, let her lie down

貴方が私に言葉を投げつけるほど
The more that you hurl at me

私はベッドで丸くなる
The more I will curl up in my bed

人間性はどこに?
Where's the humanity?

私達は皆んな同じ終わりの周りをうろついているのではありませんか?
Aren't we all hovering around the same end?

ドアナンバー1と2と3は約束なのに
Door number one, two, and three have been promises

引き止めるのに全然十分ではありません
That aren't enough to be kept

貴方は私に早く回復して欲しいと願っています
You wish me a speedy recovery

だけど貴方が背を向けたとき私は深い淵に落ちます
But when you turn I plumb the depths

神様どうかどうか私達の魂に休息をください
And God rest, God please rest our souls

私が知っている最も確実な出口がココなんです
This is the surest exit I have known

私達はずっとずっと傷付いてる
We've been hurting for a while

どうか私達を大目に見てください
Can we cut ourselves some slack

横になって…寝ましょう…
Let us lie down, let us lie down

寝ましょう…私を寝かせて...
Let us lie down, let me lie down

コメント

このブログの人気の投稿

私の炎は赤じゃない...青くて白い

で…私はどうしようかな⓵

覚悟決めて乗り切らなければなりませんね➍因縁の問題ですね